Crowdy Bay NP – Hat Head NP
Als we ‘s morgens aan het ontbijt zitten komt er met veel geritsel een Goanna uit de boom naast de tent. Als ik een foto wil maken klimt het schuwe beest weer een andere boom in. We rijden naar Port Macquarie, een toeristische stad aan de kust. Na een bezoek aan de stad rijden we via Kempsy naar het Hat head NP, even ten noordoosten van Kempsey. We vinden een plekje achter de duinen. Er zijn hier hele hoge zandduinen, waar mensen met bodyboards vanaf suizen. ‘s Avonds een bbq met garnalen.
Australiërs gebruiken de nationale parken voor van alles, vanavond geeft een groep jongens er een feestje.
Het reizen in Australië is anders dan India, je kunt alles kopen, er is in de nationale parken veel geregeld voor de bezoekers in de vorm van kampeerplaatsen en soms zelfs gas bqq’s. Het avontuur hier zit vooral in de natuur en de vele dieren die je ziet.

Hat Head NP – Forster
Na een wat onrustige nacht, het feestje, de boel weer ingepakt en teruggereden naar Forster. Hier is vandaag de 20e Ironman triatlon en die gaan we bekijken. Het is een redelijke warme dag en de bijna 1600 deelnemers hebben het zwaar. Pauline krijgt bij het zien van deze sportieve prestaties ook wel zin om dat eens te proberen, maar wil dan wel aan deze triatlon meedoen. We gaan het zien. Aan het einde van de dag zoeken een plaatsje op een camping. Na het eten wandelen we de stad weer in en zien de laatste deelnemers na bijna 16 uur binnenkomen, wat een prestatie! Op deze camping aan het meer zitten Midges, kleine steekvliegjes, en ik tel nu zo ongeveer 100 beten.

Forster – Collaroy (Sydney)
We beginnen vandaag aan de “terugtocht “ via de Pacific highway naar Sydney. De motor moet een dezer dagen door de douane komen en ik wil er op tijd bij zijn. We brengen de wachttijd door in Sydney, bezoeken de bezienswaardigheden, het Operahouse, de Syney harbour bridge, de botanische tuin, waar we Flying foxes zien. Dit zijn grote vleermuizen. Er trekt een Cockatoo aan mijn T-shirt als ik op een bankje zit. We zitten op terrasjes in Darling Harbour en zoeken nog het een en ander uit voor de motor komt.
Ik moet eerst een “pink slip” halen, een soort APK, dan naar de RTA, de Road Travel Authority, om een Unregistered Vehicle permit te halen en dan pas kan ik de motor verzekeren. Ik verzeker de motor via Autobarn, een bedrijf dat onder andere auto’s aan backpackers verkoopt. Een WA verzekering voor drie maanden gaat me Aus $260,- kosten.
Pauline neemt een surfles in Manly en probeert een surfbabe te imiteren, wat best aardig lukt. Na een belletje met Adam van Emu-trans vind ik uit dat de motor op 8 april door de douane geïnspecteerd wordt. Als alles een beetje meezit kan ik voor het weekend rijden.

top