Mijn keuze voor de Honda Africa Twin is eigenlijk simpel: Ik had
'm toch! Ik heb natuurlijk wel uitgezocht wat de problemen zijn
die andere Africa Twin rijders hebben gehad. Er zijn meerdere motorreizigers
die het op een AT gedaan hebben en die informatie was voor mij zeer
bruikbaar.
|
Motor |
V-twin; blokhoek 52 graden; 4-takt;
watergekoeld; kruktappen onder 76 graden; OHC met drie tuimelaars,
drie kleppen per cilinder; twee bougies per cilinder; wet-sump smering
met vloeistofgekoelde oliekoeler; twee-in-een uitlaatsysteem. |
Cilinderinhoud | 742cc (1990) |
Maximaal vermogen | 46 kW of 62 pk bij 7500 tpm |
Maximum koppel | 62,8 Nm bij 6000 tpm |
Electrisch systeem |
kontaktpuntloze elektronische dubbele CD-I; 12Vdc;
12V/12Ah akku; AC-dynamo; elektrische starter; dubbele koplamp; elektrische
beveiliging op zij-standaard |
Transmissie |
primair door tandwielen; meervoudige natte platenkoppeling;
kabelbediend; klauwengeschakelde vijfversnellingbak |
Eindoverbrenging | O-ring ketting |
Frame | semi-dubbel-wiegframe |
Vering |
voor: telescoopvork met luchthulpvering;
diameter vorkpoten 41mm; veerweg 220 mm achter: aluminium swing-arm en centraal geplaatste mono-schokbreker, Pro-Link veersysteem, veerweg 214 mm; ingaande demoing en veervoorspanning instelbaar |
Remmen |
voor: dubbele schijf met dubbelzuiger-remklauw,
schijfdiameter 276 mm achter: enkele schijf, schijfdiameter 256 mm |
Banden | voor: 90/90-21, spaakwiel, binnenband achter: 140/80-17; spaakwiel, binnenband |
Wielbasis | 1560 mm |
Lengte | 2315 mm |
Breedte | 910 mm |
Hoogte | 1430 mm |
Grondspeling | 200 mm |
Gewicht | 203 kg |
Benzine | ongelood, octaangetal 91 of hoger |
Tankinhoud | 23 liter |